هفت موردی که باید قبل از اجرای یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی بدانید؛

خیلی از مواقع فرمول مشخصی برای ایجاد یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی حداقل برای افرادی که اطلاعات زیادی راجع به بازاریابی ندارند، وجود ندارد. هفت مورد زیر شامل مواردی است که در تمامی پروژه‌های انجام شده در تیم من استفاده شده است. در حال حاضر این هفت مورد در تمامی کسب و کارهای متقاضی برای راه‌اندازی کمپین بازاریابی استفاده می‌شود و در اختیار شما خواننده عزیز قرار می‌گیرد؛ بسم‌الله.

یک: اهداف خود را بدانید؛

راه‌اندازی یک کمپین در رسانه‌های اجتماعی بدون داشتن هدف، مثل انداختن کشتی در اقیانوسی است که مقصدی برای لنگر انداختن ندارد. هدف می‌تواند ایجاد کمپین تبلیغاتی و یا کمپین بازاریابی باشد. فرق این دو در این است که کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه کمپین بازاریابی قرار می‌گیرد. برای تعیین اهداف، اولویت بندی کنید و بدانید در حال حاضر محصول و یا برند شما به چه مواردی بیشتر نیاز دارد.

دو: معیارهای اندازه‌گیری را تعیین کنید؛

شاخص‌ها را مشخص کنید. KPI ها را از قبل آماده کنید. ابزارهای اندازه‌گیری را تست کنید. بدانید قرار است چه مواردی را رصد کنید تا درصد موفقیت خود را بسنجید.

سه: مخاطبان خود را شناسایی کنید؛

آیا مخاطبان هدف، با شما آشنایی دارند؟ از مشتریان فعلی شما هستند؟ در حال حاضر نیاز خاصی دارند؟ چه روزها و ساعت‌هایی حوصله شما را دارند؟ از چه نژاد و جنسیتی هستند؟ پرسونای مخاطب خود را بررسی کنید.

چهار: قیف بازاریابی خود را آماده کنید؛

به دو مدیا کستی که در صفحه اینستاگرام در خصوص قیف بازاریابی اشاره کرده‌ام مراجعه کنید:

لینک اول : https://www.instagram.com/p/B4LAAZ_HZIm/

لینک دوم : https://www.instagram.com/p/B4dBMZgHxZj/

پنج : بودجه تعیین کنید؛

واضح است، چقدر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید؟ آیا قرار است جایزه دهید؟ تبلیغات شما چقدر هزینه دارد؟ هزینه‌های دیزاین و گرافیست‌های شما چقدر است؟ و …

شش: کپی رایت خاص خود را بیابید؛

شعار اصلی شما در این کمپین چیست؟ چه چیزی باعث تمایز کمپین فعلی با کمپین‌های قبلی است؟ آیا ادامه همان کمپین است؟ رقبای شما از چه کپی رایتی استفاده می‌کنند؟ آیا در تیم شما کپی رایتر وجود دارد و یا باید از نیروهای خارجی استفاده کنید؟

هفت: تست-تست، بهینه‌سازی-بهینه‌سازی

با در نظر گرفتن رعایت مراحل قبلی کمپین خود را راه‌اندازی کنید. وقتی کمپین شما استارت می‌خورد، کار شما شروع شده است و گاوتان زاییده است. به فاکتور و روش خاصی تعصب نداشته باشید. هر لحظه در حال تست و بهینه‌سازی آن در تمام مراحل باشید، اگر لازم است اهداف را اصلاح کنید، بودجه خود را کاهش و یا افزایش دهید، مسیر جذب مخاطبان را تغییر دهید، کپی رایتی جدید اضافه کنید و …

تعصب را کنار بگذارید مگر اینکه نتایج کاملاً راضی کننده باشد. به ترکیب تیم برنده دست نزنید.

می‌توانید این مطلب را به صورت مصور در صفحه اینستاگرام بنده مشاهده کنید.

https://www.instagram.com/p/B5p21YJHtvm

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *