با توجه به اینکه امروزه تمامی صاحبان مشاغل و کارمندان خواسته یا ناخواسته باید با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند، از این رو حتماً مطالعه این مهارت‌ها و طبعاً یادگیری اون‌هارو پیشنهاد می‌کنم.

طبق مطالعات و تجاربی که داشتم، حدود سی مورد مهارت کلی برای یک دیجیتال مارکتر در نظر گرفته شده‌است، که قصد دارم تمامی این سی مورد رو طی چند هفته با هم بررسی کنیم. در واقع هر هفته 3 مهارت.

نکته: ترتیب مهارت‌ها مهم نیست و هیچ مهارتی به مهارت دیگری برتری ندارد.

1.تقویم

یک دیجیتال مارکتر (ایرانی)، باید بر روی سه تقویم شمسی، قمری و میلادی مسلط باشه و تمامی مناسبت‌ها و تلاقی اون‌ها با کمپین‌های مورد نظرش رو بررسی کنه. Google Calendar برای درج کارها و برنامه‌ها و همچنین صفحه فارسی Wikipedia.org برای رصد کردن مناسبت‌های جهانی، از مهارت‌ها و ابزارهای یک دیجیتال مارکتر خواهد بود.

2. تولید محتوا

این روزها همه مشاغل به نوعی از محتوای خاص، که بیانگر رسالت و اهداف شرکت و یا سازمان باشه، نیاز دارند. وظیفه‌ی یک دیجیتال مارکتر تولید محتوای مناسب و درخورد برند مورد نظر است. ضمن اینکه سرعت در تولید محتوا (غیر تکراری) و استمرار در انجام این کار برای کسب و ایجاد بازار رقابتی از جمله مهارت‌های مهم یک دیجیتال مارکتر و تیم و واحد مارکتینگ است.

3. سماجت در تحقیق

داشتن مهارت در تحقیق و جستجو و از همه مهمتر سماجت در اون و استفاده از تمامی تکنیک‌های استفاده از موتورهای جستجو، از مهمترین مهارت‌های یک دیجیتال مارکتر است. یک دیجیتال مارکتر همیشه این دیالوگ را با خود تکرار می‌کند: اگر Google نشد، Bing، نشد Yahoo ، نشد Ask و …

تحقیق در فروم‌های جدید و قدیمی، جستجو در تحقیقات و مقالات دانشگاهی، جستجو در کتاب‌خانه‌ها و ارتباط با اشخاص با سابقه در حوزه مورد بررسی از دیگر موارد مهارت‌های یک دیجیتال مارکتر است.

[contact-form-7 id=”1011″ title=”حمایت مالی”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *